logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۰
[ شناسه خبر : ۳۹۸۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
وزیر میراث فرهنگی:

رسالت میراث فرهنگی حفظ آثار ارزشمند است

رسالت-میراث-فرهنگی-حفظ-آثار-ارزشمند-است
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: یکی از مأموریت‌های مهم وزارت میراث فرهنگی حفظ، نگهداری و مرمت آثار تاریخی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ سید عزت‌اله ضرغامی امروز در بازدید از بناهای استان زنجان با بیان اینکه در دولت سیزدهم به همت شهید رئیسی توجه جدی‌ به مسئله بناهای تاریخی وجود داشت، گفت: اعتبارات و تأمین بودجه برای مرمت آثار چند برابر شد و فقط در یک مقطع بودجه ملی ما در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

بیشتر بخوانید

وی افزود: این افزایش غیر از اعتبارات استانی بوده و در سفرهای استانی که انجام شد در اختیار مسائل مربوط به مرمت قرار گرفت‌.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه اخیراً در بازدیدی که از بازار وکیل شیراز داشتیم ۱۱۰ میلیارد تومان برای مرمت آن در نظر گرفته شد، گفت: اتفاقات خوبی در این حوزه رقم خورد و شماره حسابی که در اختیار خیران قرار گرفته، در وضعیت خوبی قرار دارد.  

ضرغامی با اشاره به اینکه یکی از مسائل مربوط به مرمت تملک حریم‌ها و عرصه‌هاست تصریح کرد: از آن‌جایی که این بناهای تاریخی در اختیار مردم است باید در چارچوب میراث فرهنگی، مرمت و نگهداری شود.

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم تمامی این اتفاقات به نسبت غنای فوق‌العاده و کم‌نظیر میراث فرهنگی کشور، هنوز نسبت به آن چیزی که باید انجام گیرد این اعداد و ارقام فاصله زیادی دارد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه ۳۴ هزار بنای تاریخی در سراسر کشور وجود دارد، اظهار داشت: طبق اعتباراتی که افزایش پیدا کرده است باز هم کفایت مرمت، حفظ و نگهداری تخصصی را ندارد.

وی گفت: هگمتانه که به تصویب یونسکو رسید و ثبت جهانی شد، افتخاری است که برای ملت ایران فراهم شد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر